понеделник, 11 юни 2012 г.

Звуци от Омагьосаната гора


"Backpullver" в Страната на сенките. Снимка: личен архив

В събота вечер, 9-ти юни, за близо час и нещо попаднах в Омагьосаната гора, в която Горският Цар беше свикал събрание, а свитата му удряше на „tihichineli“. Бях сред  малцината поканени на събитието, за което липсваше всякакво инфо, а единственото условие към нас беше да нямаме никакви очаквания, за да можем изцяло да се потопим в усещането от предстоящото. Така и направих, а те не ме подведоха. Присъствах на един от най-яките концерти-пърформанси, които съм гледала в последните години. По-скоро театър, отколкото концерт, повече импровизирана забава, отколкото строга концептуалност. Формулата беше точна, а чаят на Горската фея ароматен, подправен с щипка "Backpullver" за звук. Настанени на кожените пейки, в малкия уютен кино-салон на Горската поляна (a.k.a. Общински културен институт в Красно село), в тъмнината на белия екран, оживяваха като в приказка Кум Вълчан (с микрофон в ръка),  поклащащ се несръчно до него Сър Мечок и трета маска, каквато само фантазията може да роди. Правеха им компания Танцуващото дърво, което vessело помахва, освен с клони, и с ръчички. А като се присети подрънква на детска мандолинка. До него обикаля жизнерадостна Сърничка, която се заиграва с останалите герои. Летящ чайник сипва чай в чаени чашки, които се реят във въздуха. Отнейде появява се Палавата лейка, която полива кръжащи наоколо горски цветя. https://vimeo.com/43839337
От Театъра на сенките изскачат причудливи фигури, абстрактни предмети и животни, несъвместими на пръв поглед (идеята и осъществяването на този live performance е дело на Иглика), но в тъмнината нямаш избор - сам се луташ, докато не откриеш правилната пътека към истинското. Едниственият ориентир е да се довериш на сетивата си като ги отвориш до пределност, за да допуснеш красотата. А тя е под формата на звуци, които идват зад импровизирания екран – бели чаршафи (скриващи черни лесове). Три момчета, с лаптопи, техника, микрофон, много идеи, фантазия, голямо желание да се забавляват, с това, което правят и обичат. И го постигнаха. С цената на много труд, постоянство и талант. Разкриха лицата си едва на последната композиция, когато завесата падна и разказвачите на тази приказка излязоха от Царството на сенките, за да се слеят с нас  – Емил, Цветомир и Герман, обединени под името „Backpullver”. В началото, преди години, бяха дуо, последната им изява, преди тази, беше през април 2006 г., в Червената къща. Днес вече са трио, израстването и спойката помежду им са налице и тепърва ще очаквам още концерти и техни изяви на ъндърграунд сцената. Стилът? Електро-индъстриъл, със силно изнесена бас-линия... или нещо такова. Как да определя звуци, толкова разнообразни и експериментални? Голяма заслуга за цялостната работа имат и VJ проектите на Stoyo. Който е чувал едно време за проекта z-dimension.com, ще навърже нещата и ще разбере за какво говоря. За всички останали – следете за предстоящите изяви на проекта, обещавам, че ще бъде интересно.

8 коментара:

  1. Звучи страхотно! Обаче... не ми се отварят клипчетата :(
    Преди време слушах и гледах нещо по БНТ1 за "Театър на сенките" и беше страшно интересно.

    ОтговорИзтриване
  2. На мен ми се отварят без проблем. :)
    Това на живо ще е супер!

    ОтговорИзтриване
  3. гледах наскоро интервю с испанския посланик в бг, който каза че софия изживява културен ренесанс в момента, както е било в мадрид преди 30г.
    напълно прав е човекът-
    това е прекрасно, видеото също

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви, радвам се, че ви харесва.
    Ако се качат още клипове от концерта, ще постна, тъй като моите са абсолютно аматьорски и не особено качествени. Пък по-дългите като времетраене и тези, които смятах за най-интересни, точно при тях има някакви грешки и не мога да ги сваля от апарата.
    Violka, явно имаш проблем с vimeo, качих ги и в тубата, специално заради теб, надявам се този път всичко да е ок:
    http://www.youtube.com/watch?v=aZRn6cA309I&feature=BFa&list=HL1339493268
    http://www.youtube.com/watch?v=hT6ZZ6p6jJI&feature=BFa&list=HL1339493268

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ти много много!!! Вече и аз ги видях :))) но май очакванията ми бяха по-големи, аз бих искала малко повече... действие, динамика. Но си е интересно да се види определено!

    ОтговорИзтриване
  6. Е, вината за това май е в мен, защото аз по-образно го описах. Беше си концерт, с елементи на пърформънс, от които всички се забавлявахме в крайна сметка, защото на моменти доста абсурдни моменти имаше във визуализацията :)
    И няма общо с "Театър на сенките", иначе аз също бих гледала нещо подобно, стига да попадна на такова :)

    ОтговорИзтриване
  7. да предложа малко литература:))
    http://theplamen.blogspot.com/2012/06/blog-post_07.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TheMobileBlog+%28%5B+TMB+%5D%29

    ОтговорИзтриване
  8. Ау, много добро това. Харесвам такъв стегнат изказ на писане, точно какъвто на мен не ми се получава. Не го знаех този блог, мерси, че ме светна за него :)
    Ще ми се и аз да можех така лекичко да надникна в бъдещето и да прочета за съдбата си, особено за частта ми сега, а после бързо да забравя ;)

    ОтговорИзтриване